Imprimare

Modulul 2

AFACEREA ȘI CADRUL JURIDIC

Modulul Afacerea și cadrul juridic din cadrul cursului Competențe antreprenoriale își propune următoarele:

  • Cusanții să cunoască tipurile de societăți pe care le pot înființa și să cunoască legile care stau la baza unei societăți comerciale
  • Cursanții să poată clasifica IMM-urile și să poată completa documentația pentru înființarea unei societăți comerciale
  • Cursanții să poată decide cât mai corect forma juridică de organizare pentru afacere și să evite cauzele intrării în insolvență sau faliment a unei societăți

În urma acestui curs vor fi stăpânite mult mai bine de cursanți cunoștințele privind înființarea, funcționarea și dizolvarea societăților comerciale.

Acest modul este structurat pe şapte capitole, plecând de la definirea afacerii şi trecând apoi prin toate fazele unei afaceri, de la înfiinţare până la dizolvare. Toate aceste capitole vor fi parcurse şi detaliate în cadrul activităţilor teoretice şi practice, atât în studiul individual cât şi în cel de clasă.

În primele două capitole ale modulului sunt dezbatute aspecte teoretice cu privire la afacere, precum şi definirea acesteia. Ideea de afacere, oportunitatea şi paşii în iniţierea unei afaceri sunt enumerete în aceste două capitole.

Urmează dezbaterea în capitolul trei a modalităţilor de intrare într-o afacere. Astfel se constată că în etapa premergătoare iniţierii propriu zise a afacerii fiecare nou întreprinzator are o serie de întrebari la care îşi caută răspuns. O altă modalitate de intrare în afacere este achiziţionarea unei afaceri deja existente pe piaţă şi iarăşi antreprenorul are alte răspunsuri de găsit la întrebări noi privind această nouă modalitate de intrare în afacere. La finalul capitolului sunt arătate câteva avantaje şi dezavantaje în demararea unei afaceri prin achiziţionarea unei francize.

În capitolele patru şi cinci, corelate între ele, sunt clasificate firmele după mărimea lor şi arătate ce facilităţi legislative au acestea în funcţie de acest criteriu de clasificare. Este important de reţinut că numărul preponderent de firme din România este cel al întreprinderilor mici şi mijlocii.

Capitolul şase ne introduce mai în amanunt către conceptul de firmă, formele aceteia precum şi către factorii ce duc catre succesul sau insuccesul unei întreprinderi. În ultimul subcapitol al acetei părţi cursantii vor putea să facă o delimitare şi o alegere între tiputile de societăţi comerciale din România şi care dintre aceste tipuri li se potriveste cel mai bine pentru propria afacere.

Ultimul capitol arată cum influenţează mediul intern sau cel extern activitatea unei firme şi care sunt factorii principali care duc către un eşec în afacere. Eşecurile întreprinderilor mici şi mijlocii prezintă multiple consecinţe pe diverse planuri (financiar, social, familial, psihologic), fiecare plan fiind dat de anumite tipuri de acţiuni ale actorilor din mediul de afaceri.

Pe parcursul capitolelor sunt inserate aplicaţii şi exerciţii care să conducă către răspunsuri concludente în decizia de a înfiinţa un anume tip de companie sau de a intra într-o afacere.

În finalul modulului, în anexe, sunt prezentate în extras informaţii de la Oficiul Registrului de Comerţ cu privire la actele şi etapele ce vor fi îndeplinite la înfiinţarea unei firme în funcţie de tipul acestei firme.



Atenție! Pentru suportul de curs și pentru alte materiale suplimentare trebuie să vă autentificați.